Veelgestelde Vragen

 

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem gerust contact op we beantwoorden al uw vragen en nemen de zorgen met liefde uit handen. 

 

Als familie kan ik het aanvragen voor een ouder?

Jazeker! En het mooie van onze service is dat we u ook op de hoogte houden als uw ouder dat geen probleem vind. We kunnen u via de whatsapp op de hoogte houden zodat u zich geen zorgen hoeft te maken of alles goed gaat.

Hoelang duurt het voordat ik het verslag bij de zorgverlener ontvang?

Dezelfde dag ontvangt u een uitgewerkt en overzichtelijk verslag van het gesprek. Bij extreme drukte kan het ook de volgende dag worden. Uiteraard ontvangt u dan dezelfde dag een korte terugkoppeling. 

Kan ik mee met de rolstoel?

Jazeker is er is voldoende ruimte voor de rolstoel, rollator of krukken. We kunnen u ondersteunen met in en uitstappen zodat we opzeker gaan dat u niet valt.

Het is wel noodzakelijk dat u (eventueel met een beetje hulp) zelf vanuit de rolstoel in de auto kunt gaan zitten.

Hoe gaat het met de betaling?

U ontvangt een factuur en een betaalverzoek via de Whatsapp indien gewenst kan het ook via de email. 

Afspraak annuleren of wijzigen

Dit kan kosteloos 72 uur voor de afspraak daarna zijn wij genoodzaakt om 50% van het bedrag in rekening te brengen.

Voor wijzigingen neem zo snel moogelijk contact op we denken graag mee voor een passende oplossing.

Wat als mijn afspraak uitloopt?

Dat is geen probleem wij zijn samen uit en samen weer veilig thuis. We laten u nooit alleen!

Wat gebeurt er met mijn medische informatie?

Wij gaan zeer zorgvuldig om met de informatie i.v.m uw pivacy. Het verslag wordt alleen gedeeld met u en op verzoek en toestemmimg met uw familie of naasten. Als wij het delen met familie of naasten vragen wij u hier voor een toestemmigsformulier te ondertekenen. Omdat wij uw privacy zeer serieus nemen.

Wordt deze dienst vergoed door de zorgverzekering of WMO?

De diensten van Vertrouwd onderweg worden helaas niet vergoed vanuit de verzekering of WMO natuurlijk kan je altijd contact opnemen met de instanties voor de mogelijkheden voor een vergoeding.

Voor wie is deze dienst bedoeld?

Voor iedereen die ondersteuning nodig heeft bij de afspraak bij de specialist. Samen gaan we onderweg met een glimlach en liefdevolle ondersteunig. 

Kan ik iemand meenemen in de auto?

In overleg kan er een extra persoon mee. Dit moeten we van te voren weten omdat we anders geen ruimte hebben in de auto. Indien er iemand extra mee gaat is er geen ruimte voor een rolstoel, wel voor een rollator of krukken. 

Wat zijn de kosten?

De kosten en diensten vind je op deze pagina.

In welke regio zijn de diensten beschikbaar?

Westland, Haaglanden en Delft zijn de meest voorkomende regio's buiten deze regios neem gerust contact op voor de mogelijkheden. We denken graag met u mee voor een passende oplossing.

Hoe lang van tevoren moet ik reserveren?

Geef u afspraak zo snel mogelijk door! Maar ook als er een spoed situatie ontstaat bel ons gewoon dan kijken we samen naar de mogelijkheden. 

Is Lola een medisch specialist of begeleider?

Lola is een begeleider en heeft ervaring met de begeleiding van een familielid. Ook heeft ze ervaring met de zorg en hulp bij de moeder van een vriendin, waar ze regelmatig mee gaat bij afspraken.